پنجشنبه، مهر ۱۹، ۱۳۸۶

نی محزون


امشب ای ماه به درد دل من تسکینی
آخر ای ماه تو همدرد منِ مسکینی

کاهش جان تو من دارم و من می دانم
که تو از دوری خورشید چه ها می بینی

تو هم ای بادیه پیمای محبت چون من
سر راحت ننهادی به سر بالینی

هر شب از حسرت ماهی،من و یک دامن اشک
تو هم ای دامن مهتاب پر از پروینی

همه در چشمه ی مهتاب غم از دل شویند
امشب ای مه تو هم از طالع من غمگینی

من مگر طالع خود در تو توانم دیدن
که توام آینه ی بخت غبار آگینی

باغبان خار ندامت به جگر می شکند
برو ای گل که سزاوار همان گلچینی

نی محزون مگر از تربت فرهاد دمید
که کند شکوه ز هجران لب شیرینی

تو چنین خانه کَن و دل شکن ای باد خزان
گر خود انصاف کنی مستحق نفرینی

کی بر این کلبه ی طوفان زده سر خواهی زد
ای پرستو که پیام آور فروردینی

شهریارا اگر آیین محبت باشد
چه حیاتی و چه دنیای بهشت آیینی

۲ نظر:

ناشناس گفت...

وقتي كه مي گوئيم : من اين كار را انجام مي دهم و همه دشواري هاي آن را به جان مي خرم آن وقت است كه همه چيز اين جهان به حمايت از ما بر مي خيزد .

حركت از نقطه الف به نقطه ب و از نقطه ب به نقطه .... اصلاٌ نه ني ميشناسه و نه حزن

ناشناس گفت...

salam namade marefat.salam be aziee ke ye donya ba adamash be maramesh ghasam mikhoran.
begard bebin tahe list,to shomarehaie nesfe nime pak o mahv shode,esme manam hast,to liste dostaie ghadimito migam.age esmi azam bod,begard bebin somareiam hast,age bod neshon bede ke hasti,man ke az shenidane harfaie zanikeie almaniee ke vaghti be goshit mizangam,fak mizane khaste shodam,ghoorbone marefatet,dostdare to bimarefat.