چهارشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۵

جادوی بی اثر



پر کن پیاله را
کین جام آتشین
دیریست ره به حال خرابم نمیبرد
این جامها که در پی هم می شود تهی
دریای آتش است که ریزم به کام خویش
گرداب می رباید و آبم نمی برد
من،با سمند سرکش و جادوئی شراب
تا بیکران عالم پندار رفته ام
تا دشت پر ستاره اندیشه های گرم
تا مرز ناشناخته های مرگ و زندگی
تا کوچه باغ خاطره های گریز پا
تا شهر یادها
دیگر شراب هم
جز تا کنار بستر خوابم نمی برد
هان ای عقاب عشق
از اوج قله های مه آلود دور دست
پرواز کن به دشت غم انگیز عمر من
آنجا ببر که مرا شراب هم نمی برد


آن بی ستاره ام که عقابم نمی برد
در راه زندگی،با این همه تلاش و تمنا و تشنگی
با اینکه ناله می کشم از دل که:آب...آب
دیگر فریب هم بسرابم نمی برد


پر کن پیاله را

۸ نظر:

ناشناس گفت...

salam,ba inke na to liste refighatam,na to liste pesarai ke gharare ba arezo maskharashon koni,n kasai ke vaghti mikhay mesal bezani mikeshi vasat,nanananana...nemidooni cheghad khoshhal misham vaghti azat poste jadid mibinam to nim rokh azi,khoosh bashio sale jadide miladitam mobarak golam.felan babye

ناشناس گفت...

intor nooshidan ham halo havaye khodesh ro dare.
ama omidvaram hamishe tore digari benooshi azizam

ناشناس گفت...

فقط برای امروز خشمگین نیستم
فقط برای امروز نگران نیستم
فقط برای امروز کارم را صادقانه انجام می دهم
فقط برای امروز نسبت به همسایگان و موجودات زنده مهربان هستم
فقط برای امروز برای همه عنایات و برکات خداوند سپاسگزار هستم

ناشناس گفت...

این جامها که در پی هم می شود تهی
دریای آتش است که ریزم به کام خویش


doost daram injasho

ناشناس گفت...

پرواز به آنجا که نشاط است واميدست
پرواز به آنجا که سرود است و سرور است.
آنجا که سراپاي تو، در روشني صبح
روياي شرابي است که در جام بلور است.


آنجا که سحر، گونه گلگون تو در خواب
از بوسه خورشيد، چو برگ گل نازاست.
آنجا که من از روزن هر اختر شبگرد،
چشمم به تماشا و تمناي تو باز است!


من نيزچو خورشيد، دلم زنده به عشق است
راه دل خود را، نتوانم که نپويم
هر صبح ، در آيينه جادويي خورشيد
چون مي نگرم ، او همه من، من همه اويم!


...

فریدون مشیری

ناشناس گفت...

mohem niste ke in jamha ke por mishanvad az khone jegare mane badbkhatnad

ناشناس گفت...

Baba Azadeh to che ghadr khater khah dari bache !!! be manam yad midi che kar konim injori beshim . ;) hame khater khahemon beshan , Vala Mordim az bas tiremoun be sang khordesh . :))

ناشناس گفت...

دانی ز بعد زمزمه سکوت بلبل چیست ؟!!