چهارشنبه، مهر ۱۹، ۱۳۸۵

خط


این روزها رنگ روی کاغذ می گذاریم
گاهی عریان کشی می کنیم.مرکب که روی کاغذ می دود دلم ضعف می رود
من تضاد سیاه مرکب و سفید کاغذ را دوست ندارم
من خاکستری های بین سفد و سیاه را دوست تر دارم.اما خودم فقط خط سیاه می کشم.سیاه!بدون خاکستری هایش
من انحنای پهلوی مدلمان را نمی توانم بکشم...انحنای کمرش...خطی که گردن را به سینه وصل می کند...انحنای پاهایش

ولی باید بکشیم.نقاشی برای من همیشه به دیواری نامرعی می مانده،بین آن چیز که حس می کنیم و آنچه می توانیم بکشیم.اما عریان کشی دنیایی دیگر دارد.چندین ساعت می ایستیم.قلم می زنیم.و در آخر نقاشی من پر است از خطوط مشکی.مدل زنده با همه راز ها و احساس و لطافتش،می شود خطوط سیاه،روی کاغذ سفید.چه سرد و خشک.استاد از کارم تعریف می کند
این عریان کشی ها که چه؟از همه این خطوط بیزارم.چیزی زنده می خواهم.گرم و شیرین

۹ نظر:

ناشناس گفت...

ای کاش آدمها هویتشون عریان بود نه جسمشون تا میتونستیم خیلی راحتتر پی به وجودشون ببریم

ناشناس گفت...

baraie shiriniat,be to abe talebi hedie midaham,va baraie garmayesh dastanee dagham ra.

ناشناس گفت...

vase shirin kardane kamet behet ye livane bozorg ab talebi hedie midam,vase garmie vojodet,dastaie garmeto dar aghoshe dastam ke say mikonam ham jense dastat bashan migiram,to har 2tasho dari,khastan vas vaghtie ke adame hasti bashe.

ناشناس گفت...

vase shirinie kamet,behet ye livan abe talebi hedie midam,va vase garmie vojodet,dastaie garmeto to aghoshe dastam ke say kardam hamjense dastat bashan migiram.to har2tasho dari,ham shirini ham garma,pas say kon heseshon koni.

ناشناس گفت...

zend tar az dastaie garme maman o shirinie ab talebie valiasr!?!?

ناشناس گفت...

zende tar az dastaie garme maman nahid o shirinie ab talebie valiasr

ناشناس گفت...

Aslan : ... va man asheghe aksaie in safatam

ناشناس گفت...

azi joonam to nagahshi kon!har jor ke doost dari bebin.har joor ke doost dari bekesh.
bezar ghalam va morakab ba eradeye to rooye kaghaz beraghsand.

ناشناس گفت...

پله پله عزیزم!اینجا هم آسانسوری نیست.اول اصول و پایشو یاد بگیر.بعد هر چی دلت خواست احساس در کن رو کاغذ.حتما همش قراره فرشته بکشی